WALKA GIGANTÓW W KATEGORII 50CC!
APRILIA RS 50 VS YAMAHA TZR 50
Yamaha TZR
Ogólna informacja o motorowerze
Silnik i przeniesienie napędu:
Pojemność skokowa 49.7 ccm Typ silnika Jednocylindrowy Ilość suwów 2 Moc maksymalna 1.74 KM (1.3 kW)) przy 5500 RPM Maksymalny moment obrotowy 2.58 Nm (0.3 kgf-m or 1.9 ft.lbs) przy 5500 RPM Stopień sprężania 11.5:1 Średnica cylindra x skok tłoka 40.3 x 39.0 mm Zasilanie Gaźnik Zapłon CDI Rozruch Elektryczny System smarowania Ciśnieniowy System chłodzenia Ciecz Skrzynia biegów 6 biegowa Wtórne przeniesienie napędu Łańcuch
Wymiary i wagi:
Waga na sucho 113 kg Wysokość całkowita 1,105 mm Długość całkowita 2,202 mm Rozstaw osi 1,341 mm
Podwozie:
Typ ramy Brak danych Zawieszenie przód Widelec teleskopowy Zawieszenie tył Wahacz wleczony Opona przednia 100/80-H17 Opona tylna 130/70-H17 Hamulec przedni Jednotarczowy Średnica przedniej tarczy (lub bębna) 280 mm Hamulec tylni Jednotarczowy Średnica tylnej tarczy (lub bębna) 220 mm Prędkość i przyspieszenie Stosunek mocy do masy 0.0154 HP/kg
Inne dane
Pojemność zbiornika paliwa 13.8 litry
Opinia:
Nowy model TZR 50 nie jest pierwszym motorowerem Yamahy, który promowany jest przez pryzmat wyścigowych modeli. Jest jednak pierwszym motorowerem, który uważany jest za pełnoprawnego członka rodziny YZF-R.
Aby w pełni poznać zalety motoroweru, którego konotacje rodzinne sięgają wysoko, bo aż topowej R-serii Yamahy, prezentacja musiała odbyć się nie gdzie indziej, tylko właśnie na prawdziwym torze wyścigowym. Jednak biorąc pod uwagę nieco niższe prędkości dostępne dla "pięćdziesiątki", zgodziłem się z opinią organizatora, że najbardziej adekwatnym obiektem do przetestowania takiego bolidu będzie tor kartingowy. Szczerze mówiąc, jeszcze podczas jazdy na miejsce testu zastanawiałem się, czy rzeczywiście warto było wlec z Polski kombinezon, i do końca nie byłem pewien, jak do testu tego motoroweru podejdą inni koledzy z branży. Zwłaszcza że na konferencji prasowej dzień wcześniej kilkakrotnie przypominano nam, że to nie wyścig, tylko test, a na folderach reklamowych kierowcy jeżdżący TZR-ką odziani byli oprócz kurtki motocyklowej jedynie w dżinsy i obuwie sportowe bardziej nadające się do uprawiania lekkiej atletyki niż do wzięcia udziału w wyścigach GP. Moje niepokoje rozwiały się zaraz po przyjeździe na tor pod Marsylią, gdy dziennikarze z innych europejskich czasopism motocyklowych zaczęli z nieśmiałością wyciągać ze swego bagażu jednoczęściowe kombinezony i wszelkiej maści "żółwie" na kręgosłup. Chyba też mieli przeczucie, że zaraz zacznie się prawdziwa ostra jazda!
Na rozbiegu przed wjazdem na tor ustawiono w dwóch rzędach kilkanaście TZR-ek. Do wyboru, do koloru, pod warunkiem że będzie to kolor niebieski lub czerwony. Po zajęciu miejsca za sterami Yamahy do każdego z "zawodników" jeszcze raz podchodzi mechanik i przypomina: "Uwaga na zimne opony". Dwa okrążenia rozgrzewające i nasz pilot zjeżdża do depo. Odwijam gaz do końca...
Zdjęcie:
Aprilia RS
Ogólna informacja o motorowerze
Silnik i przeniesienie napędu
Pojemność skokowa 47.9 ccm Typ silnika Jednocylindrowy Ilość suwów 2 Średnica cylindra x skok tłoka 40.3 x 39.0 mm Zapłon Iskrowy Rozruch Elektryczny System chłodzenia Ciecz Skrzynia biegów 6 biegowa Wtórne przeniesienie napędu Łańcuch Sprzęgło Hydrauliczne
Wymiary i wagi
Wysokość siodła 810 mm Długość całkowita 1,920 mm Rozstaw osi 1,280 mm
Podwozie
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy Zawieszenie tył Wahacz wleczony z centralnym elementem resorująco tłumiącym Opona przednia 90/80-ZR17 Opona tylna 110/70-ZR17 Hamulec przedni Jednotarczowy Hamulec tylni Jednotarczowy Układ wydechowy Brak danych
Inne dane
Pojemność zbiornika paliwa 13.0 litry Skok zawieszenia przedniego 120 mm Zawieszenie tył Wahacz wleczony Skok zawieszenia tylnego 110 mm Opona przednia 110/80-17 Opona tylna 130/70-17 Hamulec przedni Jednotarczowy Średnica przedniej tarczy (lub bębna) 300 mm Hamulec tylni Jednotarczowy Średnica tylnej tarczy (lub bębna) 180 mm
Opinia
Model RS50 to najniższe ogniwo łańcucha, na którego szczycie stoi model RSV1000. Nawiązania do stylistyki najmocniejszych i najszybszych przecinaków ze stajni Aprilii są aż nadto widoczne. Wyjątkowość tego motoroweru nie sprowadza się jednak jedynie do jego wyglądu. RS50 przekonuje do siebie także zastosowanymi zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.
Sercem motoroweru jest dwusuwowy silnik o pojemności 49,9 ccm, którego mocy na razie producent nie zdradza. Oczywiście jak na prawdziwe „ścigadełko" przystało jest tu normalna, aż 6-cio stopniowa skrzynia biegów. Motorek nadal zasilany jest typowym gaźnikiem i wyposażony w automatyczny dozownik oleju.
Zdjęcie:
Źródło: serwisy.gazeta.pl, ścigacz.pl
Dodam ze mają podobny v-max i wole tzR'kę :D proszę o przyklejenie, i można dodawac swoje opinie na ich temat
|