Użytkownik
WALKA GIGANTÓW W KATEGORII 50CC!
APRILIA RS 50 VS YAMAHA TZR 50
Yamaha TZR
Ogólna informacja o motorowerze
Silnik i przeniesienie napędu:
Pojemność skokowa 49.7 ccm
Typ silnika Jednocylindrowy
Ilość suwów 2
Moc maksymalna 1.74 KM (1.3 kW)) przy 5500 RPM
Maksymalny moment obrotowy 2.58 Nm (0.3 kgf-m or 1.9 ft.lbs) przy 5500 RPM
Stopień sprężania 11.5:1
Średnica cylindra x skok tłoka 40.3 x 39.0 mm
Zasilanie Gaźnik
Zapłon CDI
Rozruch Elektryczny
System smarowania Ciśnieniowy
System chłodzenia Ciecz
Skrzynia biegów 6 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu Łańcuch
Wymiary i wagi:
Waga na sucho 113 kg
Wysokość całkowita 1,105 mm
Długość całkowita 2,202 mm
Rozstaw osi 1,341 mm
Podwozie:
Typ ramy Brak danych
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy
Zawieszenie tył Wahacz wleczony
Opona przednia 100/80-H17
Opona tylna 130/70-H17
Hamulec przedni Jednotarczowy
Średnica przedniej tarczy (lub bębna) 280 mm
Hamulec tylni Jednotarczowy
Średnica tylnej tarczy (lub bębna) 220 mm
Prędkość i przyspieszenie
Stosunek mocy do masy 0.0154 HP/kg
Inne dane
Pojemność zbiornika paliwa 13.8 litry
Opinia:
Nowy model TZR 50 nie jest pierwszym motorowerem Yamahy, który promowany jest przez pryzmat wyścigowych modeli. Jest jednak pierwszym motorowerem, który uważany jest za pełnoprawnego członka rodziny YZF-R.
Aby w pełni poznać zalety motoroweru, którego konotacje rodzinne sięgają wysoko, bo aż topowej R-serii Yamahy, prezentacja musiała odbyć się nie gdzie indziej, tylko właśnie na prawdziwym torze wyścigowym. Jednak biorąc pod uwagę nieco niższe prędkości dostępne dla "pięćdziesiątki", zgodziłem się z opinią organizatora, że najbardziej adekwatnym obiektem do przetestowania takiego bolidu będzie tor kartingowy. Szczerze mówiąc, jeszcze podczas jazdy na miejsce testu zastanawiałem się, czy rzeczywiście warto było wlec z Polski kombinezon, i do końca nie byłem pewien, jak do testu tego motoroweru podejdą inni koledzy z branży. Zwłaszcza że na konferencji prasowej dzień wcześniej kilkakrotnie przypominano nam, że to nie wyścig, tylko test, a na folderach reklamowych kierowcy jeżdżący TZR-ką odziani byli oprócz kurtki motocyklowej jedynie w dżinsy i obuwie sportowe bardziej nadające się do uprawiania lekkiej atletyki niż do wzięcia udziału w wyścigach GP. Moje niepokoje rozwiały się zaraz po przyjeździe na tor pod Marsylią, gdy dziennikarze z innych europejskich czasopism motocyklowych zaczęli z nieśmiałością wyciągać ze swego bagażu jednoczęściowe kombinezony i wszelkiej maści "żółwie" na kręgosłup. Chyba też mieli przeczucie, że zaraz zacznie się prawdziwa ostra jazda!
Na rozbiegu przed wjazdem na tor ustawiono w dwóch rzędach kilkanaście TZR-ek. Do wyboru, do koloru, pod warunkiem że będzie to kolor niebieski lub czerwony. Po zajęciu miejsca za sterami Yamahy do każdego z "zawodników" jeszcze raz podchodzi mechanik i przypomina: "Uwaga na zimne opony". Dwa okrążenia rozgrzewające i nasz pilot zjeżdża do depo. Odwijam gaz do końca...
Zdjęcie:
Aprilia RS
Ogólna informacja o motorowerze
Silnik i przeniesienie napędu
Pojemność skokowa 47.9 ccm
Typ silnika Jednocylindrowy
Ilość suwów 2
Średnica cylindra x skok tłoka 40.3 x 39.0 mm
Zapłon Iskrowy
Rozruch Elektryczny
System chłodzenia Ciecz
Skrzynia biegów 6 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu Łańcuch
Sprzęgło Hydrauliczne
Wymiary i wagi
Wysokość siodła 810 mm
Długość całkowita 1,920 mm
Rozstaw osi 1,280 mm
Podwozie
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy
Zawieszenie tył Wahacz wleczony z centralnym elementem resorująco tłumiącym
Opona przednia 90/80-ZR17
Opona tylna 110/70-ZR17
Hamulec przedni Jednotarczowy
Hamulec tylni Jednotarczowy
Układ wydechowy Brak danych
Inne dane
Pojemność zbiornika paliwa 13.0 litry
Skok zawieszenia przedniego 120 mm
Zawieszenie tył Wahacz wleczony
Skok zawieszenia tylnego 110 mm
Opona przednia 110/80-17
Opona tylna 130/70-17
Hamulec przedni Jednotarczowy
Średnica przedniej tarczy (lub bębna) 300 mm
Hamulec tylni Jednotarczowy
Średnica tylnej tarczy (lub bębna) 180 mm
Opinia
Model RS50 to najniższe ogniwo łańcucha, na którego szczycie stoi model RSV1000. Nawiązania do stylistyki najmocniejszych i najszybszych przecinaków ze stajni Aprilii są aż nadto widoczne. Wyjątkowość tego motoroweru nie sprowadza się jednak jedynie do jego wyglądu. RS50 przekonuje do siebie także zastosowanymi zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.
Sercem motoroweru jest dwusuwowy silnik o pojemności 49,9 ccm, którego mocy na razie producent nie zdradza. Oczywiście jak na prawdziwe „ścigadełko" przystało jest tu normalna, aż 6-cio stopniowa skrzynia biegów. Motorek nadal zasilany jest typowym gaźnikiem i wyposażony w automatyczny dozownik oleju.
Zdjęcie:
Źródło: serwisy.gazeta.pl, ścigacz.pl
Dodam ze mają podobny v-max i wole tzR'kę
proszę o przyklejenie, i można dodawac swoje opinie na ich temat
Offline