Ogłoszenie

DLA GOŚCI - DOSTĘP DO WIĘKSZEJ CZĘŚCI FORUM OTRZYMACIE REJESTRUJĄC SIĘ
Chwilowo rekrutacja na pełnego członka została zawieszona
Ogłaszam konkurs kto zaprosi więcej niż 10 osób dostaje rangę vip która daje dostęp do całego forum
Jeśli chcecie zareklamować swoją strone piszcie

#1 2010-03-08 14:15:02

 Enzis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-02-27
Posty: 13

APRILIA RS 50 VS YAMAHA TZR 50

WALKA GIGANTÓW W KATEGORII 50CC!



APRILIA RS 50  VS  YAMAHA TZR 50




Yamaha TZR



Ogólna informacja o motorowerze



Silnik i przeniesienie napędu:

Pojemność skokowa                     49.7 ccm
Typ silnika                             Jednocylindrowy
Ilość suwów                             2
Moc maksymalna                     1.74 KM (1.3 kW)) przy 5500 RPM
Maksymalny moment obrotowy     2.58 Nm (0.3 kgf-m or 1.9 ft.lbs) przy 5500 RPM
Stopień sprężania                     11.5:1
Średnica cylindra x skok tłoka     40.3 x 39.0 mm
Zasilanie                                     Gaźnik
Zapłon                                     CDI
Rozruch                                     Elektryczny
System smarowania                     Ciśnieniowy
System chłodzenia                     Ciecz
Skrzynia biegów                     6 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu     Łańcuch

Wymiary i wagi:

Waga na sucho                             113 kg
Wysokość całkowita                     1,105 mm
Długość całkowita                     2,202 mm
Rozstaw osi                             1,341 mm

Podwozie:

Typ ramy                                     Brak danych
Zawieszenie przód                     Widelec teleskopowy
Zawieszenie tył                             Wahacz wleczony
Opona przednia                         100/80-H17
Opona tylna                             130/70-H17
Hamulec przedni                     Jednotarczowy
Średnica przedniej tarczy (lub bębna)     280 mm
Hamulec tylni     Jednotarczowy
Średnica tylnej tarczy (lub bębna)     220 mm
Prędkość i przyspieszenie
Stosunek mocy do masy              0.0154 HP/kg

Inne dane

Pojemność zbiornika paliwa      13.8 litry

Opinia:


Nowy model TZR 50 nie jest pierwszym motorowerem Yamahy, który promowany jest przez pryzmat wyścigowych modeli. Jest jednak pierwszym motorowerem, który uważany jest za pełnoprawnego członka rodziny YZF-R.

Aby w pełni poznać zalety motoroweru, którego konotacje rodzinne sięgają wysoko, bo aż topowej R-serii Yamahy, prezentacja musiała odbyć się nie gdzie indziej, tylko właśnie na prawdziwym torze wyścigowym. Jednak biorąc pod uwagę nieco niższe prędkości dostępne dla "pięćdziesiątki", zgodziłem się z opinią organizatora, że najbardziej adekwatnym obiektem do przetestowania takiego bolidu będzie tor kartingowy. Szczerze mówiąc, jeszcze podczas jazdy na miejsce testu zastanawiałem się, czy rzeczywiście warto było wlec z Polski kombinezon, i do końca nie byłem pewien, jak do testu tego motoroweru podejdą inni koledzy z branży. Zwłaszcza że na konferencji prasowej dzień wcześniej kilkakrotnie przypominano nam, że to nie wyścig, tylko test, a na folderach reklamowych kierowcy jeżdżący TZR-ką odziani byli oprócz kurtki motocyklowej jedynie w dżinsy i obuwie sportowe bardziej nadające się do uprawiania lekkiej atletyki niż do wzięcia udziału w wyścigach GP. Moje niepokoje rozwiały się zaraz po przyjeździe na tor pod Marsylią, gdy dziennikarze z innych europejskich czasopism motocyklowych zaczęli z nieśmiałością wyciągać ze swego bagażu jednoczęściowe kombinezony i wszelkiej maści "żółwie" na kręgosłup. Chyba też mieli przeczucie, że zaraz zacznie się prawdziwa ostra jazda!

Na rozbiegu przed wjazdem na tor ustawiono w dwóch rzędach kilkanaście TZR-ek. Do wyboru, do koloru, pod warunkiem że będzie to kolor niebieski lub czerwony. Po zajęciu miejsca za sterami Yamahy do każdego z "zawodników" jeszcze raz podchodzi mechanik i przypomina: "Uwaga na zimne opony". Dwa okrążenia rozgrzewające i nasz pilot zjeżdża do depo. Odwijam gaz do końca...

Zdjęcie:
http://s2.bikewalls.com/pictures/Yamaha_TZR50_2008_09_1152x864.jpg



Aprilia RS



Ogólna informacja o motorowerze



Silnik i przeniesienie napędu

Pojemność skokowa                     47.9 ccm
Typ silnika                             Jednocylindrowy
Ilość suwów                             2
Średnica cylindra x skok tłoka     40.3 x 39.0 mm
Zapłon                                     Iskrowy
Rozruch                                     Elektryczny
System chłodzenia                     Ciecz
Skrzynia biegów                     6 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu     Łańcuch
Sprzęgło                                     Hydrauliczne

Wymiary i wagi

Wysokość siodła                     810 mm
Długość całkowita                     1,920 mm
Rozstaw osi                             1,280 mm

Podwozie

Zawieszenie przód                    Widelec teleskopowy
Zawieszenie tył                       Wahacz wleczony z centralnym elementem resorująco tłumiącym
Opona przednia                          90/80-ZR17
Opona tylna                            110/70-ZR17
Hamulec przedni                    Jednotarczowy
Hamulec tylni                            Jednotarczowy
Układ wydechowy                    Brak danych

Inne dane

Pojemność zbiornika paliwa       13.0 litry
Skok zawieszenia przedniego     120 mm
Zawieszenie tył                            Wahacz wleczony
Skok zawieszenia tylnego            110 mm
Opona przednia                            110/80-17
Opona tylna                            130/70-17
Hamulec przedni                    Jednotarczowy
Średnica przedniej tarczy (lub bębna)       300 mm
Hamulec tylni                            Jednotarczowy
Średnica tylnej tarczy (lub bębna)       180 mm

Opinia

Model RS50 to najniższe ogniwo łańcucha, na którego szczycie stoi model RSV1000. Nawiązania do stylistyki najmocniejszych i najszybszych przecinaków ze stajni Aprilii są aż nadto widoczne. Wyjątkowość tego motoroweru nie sprowadza się jednak jedynie do jego wyglądu. RS50 przekonuje do siebie także zastosowanymi zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.

Sercem motoroweru jest dwusuwowy silnik o pojemności 49,9 ccm, którego mocy na razie producent nie zdradza. Oczywiście jak na prawdziwe „ścigadełko" przystało jest tu normalna, aż 6-cio stopniowa skrzynia biegów. Motorek nadal zasilany jest typowym gaźnikiem i wyposażony w automatyczny dozownik oleju.


Zdjęcie:
http://www.gruppdilmoto.com/media/images/noticias/13.jpg


Źródło: serwisy.gazeta.pl, ścigacz.pl


Dodam ze mają podobny v-max i wole tzR'kę
proszę o przyklejenie, i można dodawac swoje opinie na ich temat


http://img697.imageshack.us/img697/7252/xddoz.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/9382/kks.png

Offline

 
Chwilowo rekrutacja na pełnego członka została zawieszona

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wladcybakugan.pun.pl www.moomin.pun.pl www.przygody-w-berk.pun.pl www.infofutbol.pun.pl www.przewoz9stoszki9.pun.pl